Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län S. | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Värde |
Upparbetningskostnader | Föryngringsbetingelser | Bärighet | Lutning | Ytstruktur | Timmer, kvalitet | ||||||||||||||||
Mkt lägre |
Lägre | Ung. lika |
Högre | Mkt högre |
Mkt bättre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Mkt sämre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Jämn- are |
Ung. lika |
Brant- are |
Jäm- nare |
Ung. lika |
Ojäm- nare/ block- igare |
Högre | Ung. lika |
Lägre | |
1701 | 0 | 10 | 19 | 24 | 30 | 0 | 5 | 9 | 11 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 6 |
1702 | 5 | 12 | 18 | 23 | 26 | 0 | 5 | 9 | 11 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 6 |
1703 | 0 | 9 | 17 | 23 | 30 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 6 |
1704 | 0 | 9 | 17 | 23 | 30 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 6 |
1705 | 0 | 9 | 17 | 23 | 30 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 2 | 6 |
1706 | 0 | 9 | 17 | 23 | 30 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 6 |
1707 | 0 | 8 | 15 | 22 | 30 | 0 | 4 | 7 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 | 7 |
1708 | 0 | 8 | 15 | 22 | 30 | 0 | 4 | 7 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 | 7 |
1709 | 0 | 8 | 15 | 22 | 30 | 0 | 4 | 7 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1710 | 0 | 8 | 15 | 20 | 25 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1711 | 0 | 9 | 18 | 23 | 28 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
1712 | 0 | 10 | 20 | 24 | 29 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 6 |
1713 | 0 | 9 | 17 | 23 | 30 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1714 | 0 | 11 | 21 | 25 | 30 | 0 | 4 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1715 | 0 | 9 | 19 | 24 | 30 | 0 | 3 | 7 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1716 | 0 | 8 | 15 | 21 | 28 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1717 | 0 | 8 | 15 | 21 | 27 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 7 |
1718 | 0 | 7 | 14 | 20 | 26 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 6 | 9 |
1719 | 0 | 7 | 14 | 20 | 26 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 7 | 9 |
1720 | 0 | 8 | 15 | 21 | 27 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1721 | 0 | 8 | 15 | 21 | 27 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 5 | 7 |
1722 | 0 | 7 | 14 | 20 | 27 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1723 | 0 | 7 | 14 | 20 | 27 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1724 | 0 | 7 | 13 | 20 | 27 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 6 | 9 |
1725 | 0 | 7 | 14 | 20 | 26 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 7 | 9 |
1726 | 0 | 6 | 11 | 18 | 25 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 6 | 9 |
1727 | 0 | 9 | 17 | 22 | 28 | 0 | 3 | 5 | 8 | 12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande: | ||||||||||||||||||||||
Avstånd i 100-tals m: | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m. | ||||||||||||
Kostnadsklasspoäng: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | För terrängtransport ges högst 12 poäng. |
Skatteverkets rättsinformation har flyttat till den nya webbplatsen Rättslig vägledning. Skatteverkets handledningar har upphört att tryckas och ersätts av Rättslig vägledning.