Du kan kontakta oss genom att ringa, mejla, chatta eller besöka ett servicekontor. Du kan också skicka blanketter eller brev till oss.
Ring Skatteupplysningen om du har allmänna frågor om skatt, deklaration och folkbokföring.
Om du ringer från Sverige:
Om du ringer från utlandet:
Helgfria vardagar klockan 8–16.
Om du har frågor om ett pågående ärende kan du ringa din handläggare.
Här finns svar på frågor som många kontaktar oss om just nu.
I ditt slutskattebesked finns uppgift om hur mycket du ska betala och när pengarna senast ska finnas på ditt skattekonto. Du kan betala med Swish eller till bankgiro.
Om du inte får din skatteåterbäring eller ditt slutskattebesked när du förväntar dig kan det bero på att du inte har angett bankkonto eller att Skatteverket behöver se över vissa uppgifter i din deklaration.
Använd vårt mejlformulär för att skicka in en fråga eller svara på ett ärende.
Skatteverket finns på olika servicekontor över hela landet. Där kan du få hjälp med
Du kan lösa många ärenden själv genom att logga in på Mina sidor. Där kan du se status på pågående ärenden, ändra dina uppgifter och nå alla våra e-tjänster.
Som privatperson kan du chatta med våra handläggare på Mina sidor under vardagar klockan 9–15.
Här hittar du information om var du skickar blanketter, brev och paket.
Du kan begära ut allmänna handlingar från Skatteverket genom att använda vårt mejlformulär, ringa oss eller besöka ett servicekontor.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.