Du kan kontakta oss genom att ringa, mejla eller besöka något av servicekontoren. Statens servicecenter ansvarar för alla servicekontor. Här hittar du också adresser dit du skickar blanketter och länkar till våra sidor på sociala medier.
Deklarera från den 19 mars
Du kan deklarera i appen, e-tjänsten, genom att sms:a eller ringa. Deklarationen skickas till digital brevlåda den 4-8 mars. Deklarationen finns även på Mina sidor.
Från utlandet: + 46 8 564 851 60
Måndag–fredag: 8.00–16.00
Torsdag 28 mars (Skärtorsdagen): 08.00–14.00
Fredag 29 mars (Långfredagen): Stängt
Du kan logga in på Mina sidor för att se uppgifter om dig själv eller ditt företag. Därifrån når du alla våra e-tjänster.
Du kan även hitta e-tjänster, blanketter och svar på vanliga frågor under flikarna Privat och Företag.
Ställ en fråga eller hjälp oss att förbättra vår verksamhet och service genom att dela med dig av dina erfarenheter, synpunkter och idéer.
Du kan begära ut allmänna handlingar och uppgifter från Skatteverket genom att fylla i vårt mejlformulär, ringa oss, besöka något av våra servicekontor eller skicka ett brev.
På servicekontoren får du hjälp med
Öppettiderna på våra servicekontor varierar. Du hittar servicekontor och öppettider via länken nedan.
Blanketter skickar du till den adress som står på blanketten. Står det inte någon adress skickar du till Skatteverkets postadress. Även brev och paket skickar du till Skatteverkets postadress.
Privatpersoner kan chatta med Skatteupplysningen vardagar kl. 9–15. Vår chattbot Skatti finns tillgänglig alla dagar i veckan dygnet runt.
Skatteverket finns i dag i fyra sociala medier: Facebook, Instagram, Linkedin och X (tidigare Twitter).
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.