På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Just nu är det längre svarstider än vanligt när du ringer eller mejlar till oss. Om du har frågor om din privata inkomstdeklaration kan du prova att chatta med oss på Mina sidor, där vi oftast har kortare väntetid. Chattens ordinarie öppettider är vardagar kl. 9–15. Du hittar chatten under ”Skatter och deklarationer” när du har loggat in.
Vi har även längre handläggningstider än normalt inom delar av folkbokföringen.
Vi beklagar den längre väntetiden som delvis beror på den rådande pandemin som påverkar vår verksamhet på flera sätt.
Ring Skatteupplysningen för frågor om deklaration, skatter, folkbokföring eller tekniska problem. Du kan också bli kopplad till din handläggare via Skatteupplysningen.
Här svarar vi på allmänna frågor och frågor om tekniska problem.
Du beställer blanketter via beställningstjänsten. Broschyrer kan du skriva ut själv. Behöver du hjälp med det kan du ringa Skatteupplysningen.
Här kan du få reda på de uppgifter som finns registrerade om dig, beställa kopior av äktenskapsförord, gåvohandlingar och bodelningar.
Måndag till fredag 08.00-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00)
Här kan du ställa frågor om till exempel alkohol- och tobaksskatt, energiskatter, skatt på kemikalier i viss elektronik och reklamskatt.
Vill du lära dig mer om till exempel moms, e-tjänster eller arbetsgivaravgifter? Ta då chansen och möt oss online på våra webbseminarier eller delta på någon av våra informationsträffar ute i landet.