Lördag 15 februari kan störningar och avbrott förekomma på Skatteverkets e-tjänster på grund av underhållsarbete.
På den här sidan har vi samlat information och länkar för de arbetsgivare som inte kan använda sig av e-tjänsten Stöd vid korttidsarbete. Längst ner på sidan hittar du formuläret du ska fylla i för att skicka in din ansökan.
Använd vår e-tjänst i första hand om du har svensk e-legitimation. Då kan du bland annat använda vår beräkningshjälp och visa bifogade filer och kvittens på inskickad ansökan.
Om du är en juridisk person ska du anmäla ett ombud som har rätt att lämna in ansökningar och anmälningar om stöd vid korttidsarbete åt dig. Om du är ensam firmatecknare eller enskild näringsidkare behöver du inte ansöka om att bli ombud.
Den som vill utse ett ombud kan använda e-tjänsten Ombud och behörigheter eller skicka in en blankett.
Problem med e-tjänsten Stöd vid korttidsarbete gör att man för tillfället blir utloggad från e-tjänsten efter 60 minuter trots att man är aktiv. Vi arbetar för att lösa problemet.
Du kan skicka in ansökan via blankett om du som arbetsgivare inte har svensk e-legitimation och inte heller har ett ombud med svensk e-legitimation. Det gör du lättast via formuläret på den här sidan. Du kan även posta blanketten till Skatteverket, 205 30 Malmö. I så fall skriver du ut blanketten vid punkt fem under Steg 1.
Du behöver bifoga underlag som styrker din ansökan i samtliga fall.
Vi samlar in dina personuppgifter för att kunna hantera din ansökan som du skickar in via formuläret. Skatteverket är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
Personer med skyddade personuppgifter uppmanas att inte registrera sig via formuläret eftersom anmälan är en offentlig handling.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.