På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Inkomstdeklaration 2 ska lämnas av aktiebolag och ekonomiska föreningar. I den här tjänsten kan du bara lämna deklarationens första sida. För att lämna hela deklarationen elektroniskt måste du lämna räkenskapsschemat och de skattemässiga justeringarna via filöverföringstjänsten. Det krävs att du har möjlighet att skapa .sru-filer för att överföringen ska kunna göras i filöverföringstjänsten.
Tjänsten är öppen för dem med räkenskapsår som slutar mellan den 1 januari och den 31 augusti 2019.
För bolag med räkenskapsår som slutar mellan den 1 september och 31 december 2019 öppnar e-tjänsten den 3 februari 2020.
Observera att om ni har skickat in deklarationen på pappersblanketten kan ni inte logga in i e-tjänsten för att se om den har registrerats.
Lär dig mer om våra smarta e-tjänster för företagare.
Observera att ni inte kan lämna Räkenskapsschemat (INK2 R) och Skattemässiga justeringar (INK2 S) via e-tjänsten. Skicka in dessa via filöverföringstjänsten eller på papper.
Har ni någon som sköter företagets ekonomi? I tjänsten Ombud och behörigheter kan ni enkelt lägga till en person som ombud för att lämna era deklarationer och hantera ert skattekonto.
Med en digital brevlåda får du post från Skatteverket och andra myndigheter digitalt i stället för på papper. Då har du alltid tillgång till din post, och du tar dessutom emot den snabbt, säkert och miljövänligt.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.