E-tjänsten Lämna arbetsgivardeklaration är stängd torsdag 14 november kl. 06.30-10.00 på grund av underhåll.
Om du är arbetsgivarregistrerad, men inte har möjlighet att använda e-tjänsten Lämna arbetsgivardeklaration på Mina sidor, kan du ladda ner och fylla i blanketterna. Använd gärna ifyllnadsbar pdf. Skicka sedan blanketterna per post till Skatteverket. Adressen hittar du på Huvuduppgiften.
Du ska skicka in en huvuduppgift per redovisningsperiod och en individuppgift per betalningsmottagare som du betalat ut ersättning till.
Fyll i organisationsnummer för den arbetsgivarregistrerade och välj period så skrivs det in automatiskt i varje blankett. Korrekt personnummer, organisationsnummer eller samordningsnummer ska vara 10 eller 12 siffror.
Är du inte registrerad som arbetsgivare finns mer information under Arbetsgivarregistrering.
För att kunna öppna filen och läsa den behöver du ett program som kan läsa pdf‑filer. Behöver du installera ett program, exempelvis Adobe Reader, kan du ladda ner det.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.