På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Du kan kontakta oss genom att ringa, mejla eller besöka något av servicekontoren. Statens servicecenter ansvarar för alla servicekontor. Här hittar du också adresser dit du skickar blanketter och länkar till våra sidor på sociala medier.
Längre telefoni- och handläggningstider
Just nu är det längre svarstider än vanligt när du ringer eller mejlar till oss. Om du har frågor om din privata inkomstdeklaration kan du prova att chatta med oss på Mina sidor, där vi oftast har kortare väntetid. Chattens ordinarie öppettider är vardagar kl. 9–15. Du hittar chatten under ”Skatter och deklarationer” när du har loggat in.
Vi har även längre handläggningstider än normalt inom delar av folkbokföringen.
Vi beklagar den längre väntetiden som delvis beror på den rådande pandemin som påverkar vår verksamhet på flera sätt.
Du kan logga in på Mina sidor för att se uppgifter om dig själv eller ditt företag. Därifrån når du alla våra e-tjänster.
Du kan även hitta e-tjänster, blanketter och svar på vanliga frågor under flikarna Privat och Företag.
Utlandet: + 46 8 564 851 60
Ring Skatteupplysningen för frågor om deklaration, skatter, folkbokföring eller
tekniska problem samt om du vill bli kopplad till din handläggare.
Måndag–torsdag: 08.00–18.00
Fredag: 08.00–16.00
Frågor om fordon- och trängselskatt:
Måndag–fredag: 09.00–16.00
Frågor om fastighetstaxering:
Måndag–fredag: 08.00–16.00
Skärtorsdagen | 08.00–14.00 |
Långfredagen | Stängt |
Annandag påsk | Stängt |
Valborgsmässoafton | 08.00–12.00 |
Onsdag 12 maj | 08.00–16.00 |
Kristi himmelsfärdsdag | Stängt |
Lördag 1 maj: 09.00–16.00
Söndag 2 maj: 10.00–18.00
Måndag 3 maj 18.00–00.00
Ställ en fråga eller hjälp oss att förbättra vår verksamhet och service genom att dela med dig av dina erfarenheter, synpunkter och idéer.
På servicekontoren får du hjälp med
Öppettiderna på våra servicekontor varierar. Du hittar servicekontor och öppettider via länken nedan.
Blanketter skickar du till den adress som står på blanketten. Står det inte någon adress skickar du den till närmaste skattekontor. Brev och paket skickar du till närmaste skattekontor.
Du kan chatta med Skatteverket. Vår chattbot Skatti finns tillgänglig dygnet runt, och vid vissa tillfällen kan du också chatta med Skatteupplysningen.
Skatteverket finns i dag i fyra sociala medier: Facebook, Instagram, Linkedin och Twitter.
Vill du lära dig mer om till exempel moms, e-tjänster eller arbetsgivaravgifter? Ta då chansen och möt oss online på våra webbseminarier eller delta på någon av våra informationsträffar ute i landet.