Alla branscher som idag omfattas av krav på personalliggare föreslås att även ha elektronisk personalliggare. Förslaget finns i utredningen SOU 2024:61.
Skatteverket vill redan nu bjuda in till samarbete och dialog med systemleverantörer och programvaruföretag, även om det inte finns något datum för en ny lagstiftning. På informationsträffen vill vi diskutera förutsättningar, behov och potentiell utveckling av exempelvis ett partner-API.
När: Fredagen den 21 november klockan 09.00–10.00.
Vad: Digital informationsträff kring elektroniska personalliggare och hur utredningens förslag kan påverka teknisk utveckling. Under mötet öppnar vi upp för eventuella frågor.
För vem: Systemleverantörer/programvaruföretag som verkar inom området personalliggare. Företag som utvecklar annan programvara.
Syfte: Informera om eventuellt förändrad lagstiftning för elektroniska personalliggare och hur vi tillsammans kan förbereda oss.
Anmälan sker till: Använd vårt formulär Kontakta oss för samarbeten. Ange ”Personalliggare” och din mejladress i din anmälan.
Plats: Mötet är digitalt. När du anmält dig får du en länk av oss via mejl.
Mer information om utredningen finns på
Delta på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.