På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Myndigheter, kommuner och landsting.
För att vara säker på att få information om nyheter och driftstopp i Navets system behöver ni prenumerera på ”Navets nyheter” och ”Navets driftstörningar”. Klicka på länken nedan och starta en prenumeration.
Expisoft AB är utfärdare av certifikaten som gäller för Navets tjänster Web Services och eTransport. Alla frågor om certifikatet och om förnyelse av certifikatet besvaras av Expisoft.
Med tjänsten e-transport kan statliga och kommunala myndigheter hämta och lämna filer till Skatteverket elektroniskt. Om ni har tekniska frågor gällande e-transport, ring Skatteupplysningen, tel 0771-567 567
För att kunna använda Web Services behöver ni utveckla en egen klient för Web Services.
Sänd ett mejl till navet.solna@skatteverket.se för alla fakturarelaterade frågor. Bifoga en inskannad faktura eller ange fakturanummer.
Mejla oss även vid ändring av fakturaadress, leveransadress eller kontaktperson. Uppge vilket beställnings-id ändringen gäller för.
Hur du fyller i beställningsblanketten beskrivs i pdf:en Allmän beskrivning av Navet, kapitel 7 ”Beställning av tjänster”.
Navet har flera olika tjänster för att hämta uppgifter från folkbokföringen, vilka kan du se på sidan Tjänster i Navet. Om du vill beställa ett slumpmässigt urval, kontakta oss via mejl.
Varje enskild beställning har ett unikt beställnings-id. Du hittar det på orderbekräftelsen som du får per mejl.
Exempel på beställnings-id: 00000236-FO01-0001.
Sänd ett mejl och meddela vilket beställnings-id det gäller och vilka uppgifter som ska läggas till/tas bort. Tjänsten är kostnadsfri.
Leveranser sker tisdag till lördag, det vill säga dagen efter en normal kontorsarbetsdag. Ärenden som eventuellt registrerats under lördag och söndag aviseras på tisdag tillsammans med de ärenden som registrerats på måndag.
Om en helgdag infaller mitt i veckan sker ingen avisering dagen efter. Skatteverket meddelar alla kunder om vi av någon anledning skulle avvika från rutinerna.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.