På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Logotyp, till startsidan

Registrera ombud

Vet du om att du kan registrera ett ombud som kan företräda dig i vissa skattefrågor? Ombudet kan till exempel lämna din inkomstdeklaration, dina moms- och arbetsgivardeklarationer eller få åtkomst till ditt skattekonto.

Den som vill ta hjälp av ett ombud väljer vilken behörighet ombudet ska ha, alltså vad ombudet ska kunna göra. Det kan till exempel vara att lämna elektronisk inkomstdeklaration och läsa uppgifter från skattekontot. Du har automatiskt behörighet att använda många av Skatteverkets e-tjänster för ditt företags räkning om du är registrerad hos Bolagsverket som vd eller ensam firmatecknare.

Du registrerar enkelt ombudet i e-tjänsten Ombud och behörigheter.

Registrera ombud
Skatteverket

Till toppen