På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Ingen kan skapa morgondagens lösningar helt själv, vi gör det bäst tillsammans. Just nu erbjuder vi återkommande månadsträffar på temat "Förenklat företagande" där vi vill träffa dig som utvecklar tjänster för medborgare och företag.
Månadsträff med Skatteverket och branschkollegor: tema förenklat företagande.
Vi vill ge er bättre förutsättningar att skapa upplevelser som förenklar vardagen för företagare. Till exempel kan man numera som programvaruföretag vara ombud för ett företag och ta del av information på skattekonton. Vad mer skulle vi kunna göra och varför? Vi vill att ni är en del av lösningen.
De här träffarna syftar till att vi aktivt ska kunna diskutera och reflektera kring vilka utmaningar som finns hos er och vad vi tillsammans kan göra för att lösa dem. Det kan handla om små förbättringar i närtid eller stora förflyttningar som behövs i framtiden. Vi välkomnar stora som små förslag, färdiga som ofärdiga.
Var fjärde torsdag varje månad med start 4 februari 2021. Mötena är alltid kl 13.00-14.30.
Vi kommer använda videolänk, mer information kommer på mejl inför mötet.
Skicka ett mejl till api@skatteverket.se om du tror att det här är något för dig och dina kollegor. Har du inte varit med tidigare kommer vi att kontakta dig innan mötet och berätta mer om förutsättningarna.
Vi utvecklar löpande inom flera olika områden, exempelvis konto- och värdefackssystem (Mekanismen) och arbetsgivardeklaration - hantera redovisningsperiod.