Just nu är det svårt att nå oss på telefon. Vi arbetar på att lösa problemet.
I samband med EU:s informationssäkerhetsmånad och kampanjen Tänk säkert, tipsar Skatteverket om tre tjänster för att på ett enkelt och säkert sätt ta del av uppgifter och annan information digitalt.
Med Skatteverkets e-tjänst När någon har anmält flytt till din adress kan du få ett brev om det från Skatteverket. Du har då möjlighet att svara på om personen bor på din adress eller inte.
När någon har anmält flytt till din adress
Med en digital brevlåda kommer post från Skatteverket och andra myndigheter digitalt i stället för på papper. Till skillnad från vanliga mejl är den digitala brevlådan säker eftersom inloggning sker med e-legitimation, till exempel mobilt Bank-id.
Trygga ditt företags uppgifter med Skatteverkets e-tjänst Ombud och behörigheter. I e-tjänsten kan du utse ett deklarationsombud eller ombud som exempelvis kan göra din deklaration och få åtkomst till ditt eller ditt företags skattekonto.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.