Din sökning samordningsnummer gav 17 träffar
Här kan du ställa en allmän fråga eller lämna ett svar. Gäller din fråga eller ditt svar ett ärende som pågår hos oss, anger du det. Du får alltid en kvittens på att vi har tagit emot ditt meddelande. Du behöver kontakta oss på telefon om din fråga ...
Adam Cwejman frågar i en ledare (18/5): ”Hur tänker Skatteverket egentligen när det går emot demokratiskt fattade beslut”? Vi vill gärna besvara den frågan. Skatteverket går inte emot demokratiskt fattade beslut.
Här hittar du en kort sammanfattning av de förslag som Skatteverket, på regeringens uppdrag, har tagit fram som tänkbara åtgärder för att förbättra folkbokföringen.
Vissa API:er har ett annat anslutningsförfarande samt en väldigt begränsad målgrupp än andra API:er på Utvecklarportalen. Här ser du vilka de riktade API:erna är och hur du får tillgång till dem.
Startsidan för Skatteverkets presstjänst
Skatteverket driver och utvecklar analys- och statistikarbete. Det innefattar analys av skatte- och folkbokföringsfelet, effektutvärderingar av förändringar i skattesystemet, folkbokföringen och verksamheten.
Med hjälp av den tekniska plattformen Mekanismen kan anslutna myndigheter få veta vilka konto- och värdefack en fysisk eller juridisk person har hos institut.
På servicekontoren kan du få hjälp med dina ärenden hos Skatteverket, och även hos andra myndigheter som Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Det är Statens servicecenter som driver och ansvarar för servicekontoren.
Här beskriver vi vilka uppgifter Skatteverket behandlar om dig, varför vi behandlar dem och vilka regler som gäller. Du kan också läsa om hur vi hanterar uppgifter enligt offentlighetsprincipen.
Skatteverket är ansvarig för personuppgifterna du lämnar när du använder våra e-tjänster. Vilka uppgifter vi behandlar är olika för olika tjänster.