Din sökning samordningsnummer gav 19 träffar
Hämta uppgifter om folkbokföring genom systemet Navet
För att kunna använda Navets tjänster behöver det finnas ett avtal mellan er som offentlig aktör och Skatteverket. Avtalet börjar gälla när Skatteverket registrerat beställningen. Vi skickar en orderbekräftelse med ett unikt beställnings-id när bestä...
Denna nyhet i Navet gäller endast för er som idag har samordningsnummer i era aviseringar eller som söker på samordningsnummer i tjänsterna Folkbokföringsuppgifter för offentliga aktörer – SOAP och Folkbokföringsuppgifter för offentliga aktörer – RES...
Statliga myndigheter och enskilda utbildningssamordnare som behöver samordningsnummer i sin verksamhet kan begära tilldelning av samordningsnummer eller ansöka om förnyelse av samordningsnummer hos Skatteverket.
Den 1 september 2023 träder ändringar i kraft gällande stärkt system för samordningsnummer Lag (2022:1697) om samordningsnummer.
Skatteverket kommer ha begränsad möjlighet att svara på frågor om samordningsnummer under morgonen den 1 september.
Som huvudregel är myndigheter skyldiga att meddela Skatteverket om en person med samordningsnummer har felaktiga eller ofullständiga uppgifter registrerade.
Skatteverket, Navet kommer från 2025-05-26 erbjuda kunder ett nytt sätt att hantera hänvisningsnummer.
Skatteverket har olika tjänster för informationsutbyte mellan myndigheter. I tjänsterna går det att bland annat hämta uppgifter från folkbokföringen, begära samordningsnummer och få offentliga uppgifter om företag.
Detta gäller endast dig som fortfarande använder V2.