Din sökning e-legitimation gav 21 träffar
Med Skatteverkets e-tjänster löser du själv många av dina ärenden. I en del e-tjänster behöver du logga in med e-legitimation.
Här hittar du det du behöver när du ska lämna in uppgifter till oss eller när du behöver något från oss. Det mesta kan du lösa själv i våra e-tjänster.
Hämta uppgifter om folkbokföring genom systemet Navet
Vilka deklarationer och andra uppgifter som en offentlig aktör ska lämna in beror på olika saker, exempelvis er verksamhet, om ni äger fastigheter eller handlar med utlandet. Med offentlig aktör menar vi till exempel kommuner, regioner och statliga m...
Du kan hämta företagsuppgifter från olika myndigheter som ger dig stöd vid en upphandling. Omfattas du av lagen om offentlig upphandling (LOU) finns en skyldighet att kontrollera en leverantörs fullgörande av betalningsskyldighet av skatter och avgif...
Skatteverket har tagit fram ett stöd vid bidragsutbetalningar till föreningar som vägledning för dig som arbetar inom området. Stödet innehåller exempel på kontroller, varningssignaler och åtgärder. Varningssignaler behöver var och en för sig inte ty...
För att kunna använda Navets tjänster behöver det finnas ett avtal mellan er som offentlig aktör och Skatteverket. Avtalet börjar gälla när Skatteverket registrerat beställningen. Vi skickar en orderbekräftelse med ett unikt beställnings-id när bestä...
Det finns två tjänster för dig som vill hämta uppgifter om företag. Den ena är öppen för alla, den andra är endast tillgänglig för offentliga aktörer.
Skatteverket betalar ut skatte- och avgiftsmedel som ska tillfalla kommuner, regioner, begravningshuvudmän och trossamfund som har beviljats avgiftshjälp. Utbetalningarna inkluderar bland annat fastighetsavgifter och bidrag eller avgift till det komm...
Ditt företag eller organisation kan få elektroniska fakturor från Skatteverket genom att fylla i ett anslutningsunderlag och skicka till Statens Servicecenter.