Din sökning frågor och svar gav 692 träffar
Om du deklarerar i e-tjänsten lägger du till en ny värderingsenhet bostadsbyggnad. Om du lämnar pappersdeklaration behöver du extra blankett. Den kan du beställa hos Skatteupplysningen:
Har du fått en fastighetsdeklaration för en fastighet som du inte längre äger, behöver du inte fylla i hela fastighetsdeklarationen. Då räcker det att du meddelar Skatteverket om ägarbytet. Det gör du i e-tjänsten eller pappersblanketten.
Om du är ansluten till en digital brevlåda kommer du inte få någon pappersdeklaration hemskickad till dig. I stället får du ett meddelande i din digitala brevlåda när det är dags att deklarera din fastighet.
På den här sidan kan du läsa mer om de olika delarna i fastighetsdeklarationen och få hjälp med hur du ska fylla i den.
Om arbetsgivaren har betalat dina resor mellan bostad och arbetsplats (arbetsresor) ska du ta upp ersättningen som lön. Du har sedan rätt till avdrag på samma sätt som om du själv hade haft kostnaden för resorna.
Frågor och svar - E-transport
Läs mer om detta på sidan Om certifikat och SSL
Säkerhetscertifikaten är personliga och fungerar som elektroniska identitetshandlingar för den person de är utställda på. En person får bara ha ett certifikatpar, vilket betyder ett certifikat som fungerar som id-handling och ett som fungerar som und...
Företag som vill använda e-transport måste ansöka om detta. Ansökan kan göras via e-post. Fyll i formuläret. Observera att detta inte gäller för Navets kunder.
Du får alltid en mottagningskvittens på överförda filer. Blir det fel vid överföringen får du ett felmeddelande. Om du inte får någon kvittens så innebär det att din fil inte har mottagits av Skatteverket. Du kan prova igen senare.