På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda vår webbplats godkänner du detta. Vad är cookies?

Jag förstår
Meny

Just nu är det svårt att ringa in sin deklaration på telefon 020-56100. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. 

Just nu kan det vara svårt att komma fram till Skatteverkets växel, på grund av tekniska problem.

Logotyp, till startsidan

Inkomstdeklaration 1

Det är inte längre möjligt att deklarera i e-tjänsten. Om du loggar in med dina säkerhetskoder eller din e-legitimation kan du däremot titta på dina deklarationsuppgifter. Vill du lämna in en ny deklaration måste du göra det på papper. 

Logga in till e-tjänsten

  • Problem med Internet Explorer 11 och Telias e-legitimation vid underskrift Prova med en annan webbläsare. Om problem kvarstår kontakta Teknisk supportlänk till annan webbplats
  • Problem med BankID i Chrome Har du problem med BankID i Chrome, se lösning på BankID.comlänk till annan webbplats


Öppettider: 07–03

Om inloggningen

Så fungerar det

Mobil e-legitimation

Använd Mobilt BankID för att logga in på din dator.

I tjänsten kan du bara se årets deklaration, inte uppgifter för tidigare år.

Anmäla ombud

Har du någon som sköter din ekonomi? I e-tjänsten Anmäla behörig person kan du enkelt lägga till en person som ombud för att lämna dina deklarationer och hantera ditt skattekonto. 

Anmäla behörig person

E-legitimation

Med en e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet.

Inkomstdeklaration 1 (privatpersoner och enskilda näringsidkare)
Skatteverket

Till toppen