Meny

Just nu är det svårt att ringa in sin deklaration på telefon 020-56100. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. 

Just nu kan det vara svårt att komma fram till Skatteverkets växel, på grund av tekniska problem.

Logotyp, till startsidan

Inkomstdeklaration 1

Här deklarerar du som är privatperson, enskild näringsidkare eller delägare i aktie- eller handelsbolag. Tjänsten är öppen varje dag kl. 07– 03 från och med den 20 mars. Deklaration ska vara inlämnad senast den 5 maj.

Logga in till e-tjänsten

  • Problem med Internet Explorer 11 och Telias e-legitimation vid underskrift Prova med en annan webbläsare. Om problem kvarstår kontakta Teknisk supportlänk till annan webbplats
  • Problem med BankID i Chrome Har du problem med BankID i Chrome, se lösning på BankID.comlänk till annan webbplats


Öppettider: 07–03

Om inloggningen

Så fungerar det

Mobil e-legitimation

Använd Mobilt BankID för att logga in på din dator.

Loggar du in i tjänsten med e-legitimation eller Mobilt BankID kan du godkänna din deklaration, göra avdrag för resor och ändra uppgifter. Loggar du in med säkerhetskoder kan du godkänna din deklaration och göra avdrag för resor till och från arbetet. Du kan inte ändra några andra uppgifter. I tjänsten kan du bara se årets deklaration, du kan inte se uppgifter för tidigare år.

Anmäla ombud

Har du någon som sköter din ekonomi? I e-tjänsten Anmäla behörig person kan du enkelt lägga till en person som ombud för att lämna dina deklarationer och hantera ditt skattekonto. 

Anmäla behörig person

Ändra uppgifter i redan inskickad deklaration

Även om du redan har skickat in din deklaration så kan du ändra eller lägga till uppgifter. Det gör du genom att logga in, göra dina ändringar och sedan skicka in deklarationen på nytt.

E-legitimation

Med en e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet.

Inkomstdeklaration 1 (privatpersoner och enskilda näringsidkare)
Skatteverket

Till toppen