Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län Y. | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Värde |
Upparbetningskostnader | Föryngringsbetingelser | Bärighet | Lutning | Ytstruktur | Timmer, | Vidare- trans- port |
|||||||||||||||||
Mkt lägre |
Lägre | Ung. lika |
Högre | Mkt högre |
Mkt bättre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Mkt sämre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Jämn- are |
Ung. lika |
Brant- are |
Jäm- nare |
Ung. lika |
Ojäm- nare/ block- igare |
Högre | Ung. lika |
Lägre | |||
2201 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 2 | 3 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2202 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 2 | 3 | 7 | 10 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 8 | 3 | |
2203 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 2 | 3 | 7 | 10 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 8 | 2 | |
2204 | 0 | 6 | 12 | 16 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 0 | |
2205 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 2 | 3 | 7 | 10 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 3 | |
2206 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 2 | |
2207 | 0 | 6 | 12 | 16 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2208 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2209 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2210 | 0 | 6 | 12 | 16 | 20 | 0 | 4 | 7 | 8 | 10 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 0 | |
2211 | 0 | 6 | 12 | 16 | 20 | 0 | 4 | 7 | 8 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2212 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 6 | 7 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2213 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 4 | 7 | 8 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
2214 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 8 | 4 | |
2215 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 2 | |
2216 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 4 | 7 | 8 | 10 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 8 | 1 | |
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande: | ||||||||||||||||||||||||
Avstånd i 100-tals m: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m. | ||||||||||||||
Kostnadsklasspoäng: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | För terrängtransport ges högst 18 poäng. |
Skatteverkets rättsinformation har flyttat till den nya webbplatsen Rättslig vägledning. Skatteverkets handledningar har upphört att tryckas och ersätts av Rättslig vägledning.