Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län W. | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Värde |
Upparbetningskostnader | Föryngringsbetingelser | Bärighet | Lutning | Ytstruktur | Timmer, kvalitet | ||||||||||||||||
Mkt lägre |
Lägre | Ung. lika |
Högre | Mkt högre |
Mkt bättre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Mkt sämre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Jämn- are |
Ung. lika |
Brant- are |
Jäm- nare |
Ung. lika |
Ojäm- nare/ block- igare |
Högre | Ung. lika |
Lägre | |
2001 | 15 | 20 | 25 | 30 | 35 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2002 | 10 | 14 | 18 | 20 | 24 | 3 | 5 | 7 | 8 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2003 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 3 | 4 | 6 | 7 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2004 | 12 | 16 | 20 | 24 | 28 | 3 | 5 | 7 | 8 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2005 | 12 | 16 | 20 | 24 | 28 | 3 | 5 | 7 | 8 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2006 | 10 | 13 | 16 | 19 | 22 | 5 | 6 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2007 | 10 | 14 | 17 | 20 | 24 | 3 | 5 | 7 | 8 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2008 | 10 | 13 | 15 | 19 | 22 | 4 | 6 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2009 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2010 | 8 | 11 | 13 | 15 | 18 | 5 | 6 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2011 | 8 | 11 | 15 | 15 | 18 | 5 | 6 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2012 | 8 | 11 | 13 | 15 | 18 | 5 | 6 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2013 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2014 | 5 | 6 | 7 | 9 | 10 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2015 | 5 | 6 | 7 | 9 | 10 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2016 | 5 | 6 | 7 | 9 | 10 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2017 | 5 | 6 | 7 | 9 | 10 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2018 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 6 | 7 | 8 | 9 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande: | ||||||||||||||||||||||
Avstånd i 100-tals m: | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m. | ||||||||||||
Kostnadsklasspoäng: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | För terrängtransport ges högst 18 poäng. |
Skatteverkets rättsinformation har flyttat till den nya webbplatsen Rättslig vägledning. Skatteverkets handledningar har upphört att tryckas och ersätts av Rättslig vägledning.