Logotyp, till startsidan

Arkiv för Rättslig vägledning


RSFS 1997:9

Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län U.
 

Värde
omr

Upparbetningskostnader Föryngringsbetingelser Bärighet Lutning Ytstruktur Timmer, kvalitet
Mkt
lägre
Lägre Ung.
lika
Högre Mkt
högre
Mkt
bättre
Bättre Ung.
lika
Sämre Mkt
sämre
Bättre Ung.
lika
Sämre Jämn-
are
Ung.
lika
Brant-
are
Jäm-
nare
Ung.
lika
Ojäm-
nare/ block-
igare
Högre Ung.
lika
Lägre
1901 10 12 15 17 20 0 2 4 7 10 0 1 2 0 1 2 0 2 4 1 4 7
1902 12 14 17 19 22 0 3 6 9 12 0 1 2 0 1 2 0 2 4 1 4 7
1903 12 14 17 19 22 0 3 6 9 12 0 1 2 0 1 2 0 2 4 1 4 7
1904 10 12 15 17 20 0 2 4 7 10 0 1 2 0 1 2 0 2 4 1 4 7
1905 12 14 17 19 22 0 3 6 9 12 0 1 2 0 1 2 0 2 4 1 4 7
1906 12 14 17 19 22 0 3 6 9 12 0 1 2 0 1 2 0 2 4 1 4 7
1907 15 17 20 22 25 2 5 8 11 14 0 1 2 0 1 2 0 2 4 4 7 10
1908 15 17 20 22 25 2 5 8 11 14 0 1 2 0 1 2 0 2 4 4 7 10
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande:
Avstånd i 100-tals m: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m.
Kostnadsklasspoäng: 1 2 3 4 5 6 7 8 För terrängtransport ges högst 12 poäng.