Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län U. | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Värde |
Upparbetningskostnader | Föryngringsbetingelser | Bärighet | Lutning | Ytstruktur | Timmer, kvalitet | ||||||||||||||||
Mkt lägre |
Lägre | Ung. lika |
Högre | Mkt högre |
Mkt bättre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Mkt sämre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Jämn- are |
Ung. lika |
Brant- are |
Jäm- nare |
Ung. lika |
Ojäm- nare/ block- igare |
Högre | Ung. lika |
Lägre | |
1901 | 10 | 12 | 15 | 17 | 20 | 0 | 2 | 4 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 7 |
1902 | 12 | 14 | 17 | 19 | 22 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 7 |
1903 | 12 | 14 | 17 | 19 | 22 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 7 |
1904 | 10 | 12 | 15 | 17 | 20 | 0 | 2 | 4 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 7 |
1905 | 12 | 14 | 17 | 19 | 22 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 7 |
1906 | 12 | 14 | 17 | 19 | 22 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 7 |
1907 | 15 | 17 | 20 | 22 | 25 | 2 | 5 | 8 | 11 | 14 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 7 | 10 |
1908 | 15 | 17 | 20 | 22 | 25 | 2 | 5 | 8 | 11 | 14 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 7 | 10 |
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande: | ||||||||||||||||||||||
Avstånd i 100-tals m: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m. | ||||||||||||
Kostnadsklasspoäng: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | För terrängtransport ges högst 12 poäng. |
Skatteverkets rättsinformation har flyttat till den nya webbplatsen Rättslig vägledning. Skatteverkets handledningar har upphört att tryckas och ersätts av Rättslig vägledning.