På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Logotyp, till startsidan

Lämna arbetsgivardeklaration

Här kan du läsa om hur du fyller i och hur du gör för att lämna in din arbetsgivardeklaration. Du får även reda på hur du kan rätta i dina tidigare inlämnade arbetsgivardeklarationer.

Vilka datum behöver du ha koll på?

Arbetsgivardeklarationen avser hela företaget. Det innebär att du bara ska lämna en arbetsgivardeklaration även om du bedriver olika verksamheter, så länge som verksamheterna ingår i ett företag.

Lämna arbetsgivardeklarationen i e-tjänsten

  • du behöver inte vänta på att få hem din deklarationsblankett
  • du kan få hjälp med uträkning och summering
  • du får en omedelbar kvittens på att deklarationen har kommit in.

När ska du lämna arbetsgivardeklarationen?

Som arbetsgivare ska du alltid lämna in en arbetgivardeklaration månaden efter den då du betalat ut lönen eller en anställd fått en förmån.

Så här rättar du arbetsgivardeklarationen 

Du rättar enklast din arbetsgivardeklaration genom att logga in och öppna en redan inlämnad arbetsgivardeklaration i e-tjänsten.

Lämna arbetsgivardeklaration
Skatteverket

Till toppen