På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Jag förstår
Meny
Logotyp, till startsidan

Kassaregister

Den som enligt lag ska ha ett kassaregister måste anmäla det till Skatteverket. Anmälan gör du i den här tjänsten. Du ska också anmäla om du byter modell eller version samt om du säljer eller avvecklar registret.

Logga in till e-tjänsten

Öppettider: 07-24

Om inloggningen

Mobil e-legitimation

Använd Mobilt BankID för att logga in på din dator.

I den här tjänsten kan du

  • anmäla innehav av kontrollenhet
  • anmäla innehav av kassaregister
  • ändra uppgifter om anmält innehav
  • felanmäla kontrollenhet och kassaregister
  • avanmäla kontrollenhet och kassaregister
  • anmäla versionsuppdateringar av kassaregister för flera företag genom filöverföring.

Om tjänsten

  • Ha gärna dokumentationen för kontrollenheten och kassaregistren du vill anmäla nära till hands när du använder tjänsten.
  • Börja alltid med att anmäla kontrollenheten. Anmäler du inte kassaregistret vid samma tidpunkt, notera identifikationsnumret du får vid anmälan av kontrollenheten. Du måste ange numret när du anmäler kassaregistret som ska kopplas till kontrollenheten.

Få bekräftelsen elektroniskt istället för som brev

Du som har en digital brevlåda för myndighetspost får bekräftelsen dit istället för på papper. Gå in på minameddelanden.selänk till annan webbplats, där kan du läsa mer om hur du skaffar en säker digital brevlåda.

Om e-legitimation

Med en e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet.

 Våra e-tjänster

Lär dig mer om våra smarta e-tjänster för företagare.

Kassaregister
Skatteverket

Till toppen