På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Logotyp, till startsidan

Rätta en momsdeklaration

Om du upptäcker att du har gjort ett fel i en redan inlämnad momsdeklaration ska du göra en helt ny deklaration för den perioden och lämna in.

Rätta i e-tjänsten

Du rättar enklast din momsdeklaration genom att logga in och göra en ny deklaration. Du ska göra om hela deklarationen, inte bara de uppgifter som har ändrats.

Hur gör jag om jag inte kan eller vill använda e-tjänsten?

Du kan få en pappersdeklaration hemskickad. Det tar vanligtvis 2-5 dagar innan du får blanketten.

Du beställer enklast en ny pappersdeklaration genom att ringa vår servicetelefon på 020-567 000, direktval 6805.

Du kan också beställa en ny deklaration via vår beställningstjänst:

Du kan också skicka ett brev till oss och förklara vad som ska ändras. 

Efter att jag har rättat ska jag betala mer i moms, hur gör jag för att betala?

Om du ska betala in mer pengar kommer du att få ett beslut från oss. Där står det hur mycket du ska betala och när du senast ska betala in resten av momsen. 

Rätta en momsdeklaration
Skatteverket

Till toppen